De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2004

Nog tot de presidentsverkiezingen van 2008


Home
About this weblog
Bronnen
Mail mij
Atom
This gif is freely copyable. Just right click, save Powered by
RSSify at WCC

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

dinsdag, augustus 19, 2003
Dean blijft talk of the town
Democratische kandidaat Howard Dean hoeft niet zoveel meer te doen. Elk tijdschrift, elke krant en elk tv-programma besteedt aandacht aan zijn campagne. Het risico bestaat dat hij te vroeg piekt (onze schaatsers hebben daar ook altijd een handje van) maar hij geniet ongetwijfeld van al de aandacht, die zeker zal bijdragen tot nog meer geld in zijn schatkist.

Meestal gaat het over zijn internet-activiteiten. En als het daar niet over gaat gaat het over de vraag of hij niet te "liberal" is om kans te maken op de nominatie. Zo ook in het NBC-programma Buchanan & Press (een kopie van het CNN-programma Crossfire. Sterker nog, met twee voormalige presentatoren van Crossfire: Patrick Buchanan en Bill Press):

Bill Press, host: How do you respond to the rap that you’re too liberal to lead the party?
Howard Dean (D), presidential candidate: That’s mostly put out by people who are afraid I’m going to win because they’re not, but the fact is I balance budgets. I believe in health concerns for every single American. I’m not a big gun control person because I come from a very rural state. I’d say I’m a centrist. I believe in gay rights because I believe every American ought to have the same rights as everybody else. So, you have to decide whether I’m a conservative or a liberal or a moderate. I think I’m a centrist.


Vandaar dat hij aan alle kanten door zijn concurrenten wordt aangevallen, Joe Lieberman voorop.




© Marc van Gestel 2003 - 2004