De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2004

Nog tot de presidentsverkiezingen van 2008


Home
About this weblog
Bronnen
Mail mij
Atom
This gif is freely copyable. Just right click, save Powered by
RSSify at WCC

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

maandag, september 22, 2003
Emmy voor beste tv-serie naar The West Wing
Voor de vierde keer alweer heeft mijn favoriete tv-serie, The West Wing, de Emmy voor beste tv-dramaserie gewonnen. In deze serie, uitgezonden bij NBC, wordt het wel en we gevolgd van de politieke staf van de fictieve Democratische president Bartlett, gespeeld door Martin Sheen. Ook voor wie eigenlijk helemaal niet geïnteresseerd is in de Amerikaanse politiek is het een prachtig programma. U bent immers toch ook niet per se benieuwd naar het leven in een ziekenhuis (denk aan de geur van lysol in de gangen), en toch kijken miljoenen naar ziekenhuisserie E.R. Ik ben helaas pas gekomen tot het tweede seizoen van The West Wing, want de dvd’s gaan nog niet verder. Maar de verslaving is wel ingezet. De sprankelende dialogen (ik lees nu niet eens van het dvd-hoesje) en intrigerende verhaallijnen komen van Aaron Sorkin, die ook het scenario schreef voor The American President, waarin Martin Sheen trouwens adviseur van de president speelde en waarin Michael Douglas en Annette Bening de hoofdrollen hadden. Volgend jaar probeert RTL 5 weer eens The West Wing uit te zenden, maar een waarschuwing is op zijn plaats. RTL wist al twee keer eerder deze serie te verkloten door na een aantal afleveringen in prime time de uitzendtijd naar middernacht te verplaatsen (en iedereen die ook maar iets van tv-programmeren weet, begrijpt dat dat de doodssteek voor een tv-programma is). Mocht ik er aan denken, dan zal ik u melden wanneer de serie weer begint.




© Marc van Gestel 2003 - 2004