De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2004

Nog tot de presidentsverkiezingen van 2008


Home
About this weblog
Bronnen
Mail mij
Atom
This gif is freely copyable. Just right click, save Powered by
RSSify at WCC

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

woensdag, oktober 15, 2003
Ben ik in beeld?
Altijd leuk als je oude professor wordt aangehaald in de krant. Allan Lichtman, mijn professor toen ik een half jaar in Washington DC studeerde, is redelijk publiciteitsgeil en weet ook met enige regelmaat door onze Nederlandse correspondenten geïnterviewd te worden. Ik kan me nog herinneren dat ik net terug was uit de VS, toen ik opeens de Graduate Room van de History Department op American University zag, waar achteraf tijdens de opnamen voor het NOS Journaal twee van mijn studiegenoten bleken aanwezig te zijn geweest. Ze hadden speciaal “heel onopvallend” het laatste boek van de professor achter hem in de kast gezet. Ik had het direct gezien. Het boek stond er met de bekende Amerikaanse subtiliteit pontificaal naast Lichtmans hoofd in het camerashot.
Maar dit terzijde. De krant USA Today vroeg hem zijn mening over de campagne van Wesley Clark:

Allan Lichtman, a political historian at American University, said the fledgling Clark campaign already has been through an "early glow of adulation" and a phase of heavy criticism. "In phase three we'll see if he can withstand the white heat of a presidential campaign," he said.

En weer een knipsel voor in zijn plakboek!




© Marc van Gestel 2003 - 2004