De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2004

Nog tot de presidentsverkiezingen van 2008


Home
About this weblog
Bronnen
Mail mij
Atom
This gif is freely copyable. Just right click, save Powered by
RSSify at WCC

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

maandag, oktober 13, 2003
Campagne Kerry ziet dubbel
Er is veel overlap in de campagne van Kerry. Teveel overlap. Waarom lijkt de campagne van Kerry op de Ark van Noach? Hij heeft alles dubbel. Heb ik natuurlijk niet van mezelf. Maar het klopt wel. Kerry heeft twee opiniepeilers, twee media- en reclame-experts, twee speechschrijvers (onder wie de invloedrijke Bob Shrum, die meer rollen heeft in de campagne) en zelfs twee “inner circles”: een groep ingehuurde campagne-experts uit Washington en een groep van oude en vertrouwde vrienden uit zijn tijd in Boston. Beide groepen hebben een verschillende visie over hoe de campagne te voeren, en Kerry kan niet kiezen. Daardoor heeft zijn campagne een gebrek aan focus, vaart en discipline. En daarom slaat zijn campagne maar niet aan. De kans is aanwezig dat dat ook helemaal niet zal gebeuren. Hij moet een beslissing nemen, zegt James Thurber, een professor in de politieke wetenschappen aan American University in Washington DC: "In the heat of the campaign, when you're running and gunning every single day, managing all the advice you're getting can be a very distracting thing. It's desirable to have a central core of authority that can help [a candidate] shape a clear strategy, theme and message. When you don't have that central core, you can run into trouble."




© Marc van Gestel 2003 - 2004