De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2004

Nog tot de presidentsverkiezingen van 2008


Home
About this weblog
Bronnen
Mail mij
Atom
This gif is freely copyable. Just right click, save Powered by
RSSify at WCC

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

donderdag, oktober 16, 2003
Peilgeil met alweer Bush
Meldde ik gisteren dat de peilingen Bush weer gunstig gezind zijn, tonen ABC News en de Washington Post aan dat de peilingen vooral wispelturig zijn. Probleempunten voor de Amerikanen zijn nog steeds de economische recessie en de problemen in Irak. 60 procent van de Amerikanen vinden Amerikaanse slachtoffers in Irak onacceptabel. Een nieuw record.
Volgens deze peiling zou 46 procent Bush herkiezen terwijl 47 procent op de Democratische kandidaat zou stemmen. Ik zou, rekening houdend met de foutmarge, niet zo’n boude bewering durven maken. Maar ik zit dan ook achter mijn computertje te hobbyen, en de opiniepeilers doen het voor hun werk.
Verder nieuws: de Democratische kiezers weten nog niet op welke Democraat ze gaan stemmen in de voorverkiezingen: 17 procent Dean, 13 procent Gephardt, 12 procent Clark, 10 procent Kerry en 9 procent voor Lieberman. Het kan nog alle kanten op.




© Marc van Gestel 2003 - 2004