Howard Dean grijpt maar eens flink in de schatkist en verdubbelt zijn reclame-uitgaven in Iowa. In die staat gaat hij nek aan nek aan de leiding met Dick Gephardt en omdat in Iowa de eerste caucus is, wille beide kandidaten daar koste wat het kost winnen. Voor tien dagen aan reclame geeft Dean 400.000 dollar uit. Als gevolg van deze extra investering kwam uit het kamp van Gephardt de beschuldiging dat Dean probeert de Iowa caucus te kopen, er voor het gemak van uitgaand dat alleen geld de beslissende factor is in de voorverkiezingen. Gephardt heeft gepland om voor 160.000 dollar aan reclamezendtijd in te kopen in dezelfde periode.
De spotjes van Dean zijn 60 seconden, twee keer zo lang en dus twee keer zo duur als gewoonlijk. Het zijn biografische spotjes, waarin de kiezer meer te weten moet komen over de persoon Dean. Reclamezendtijd is overigens relatief goedkoop in Iowa en niet reclame is doorslaggevend in winst in Iowa, maar de activiteiten om mensen zover te krijgen dat ze op komen dagen bij de caucus, waar de uiteindelijke stemming plaats vindt.
gepubliceerd door Marc op zondag, november 30, 2003 #