Wanneer Howard Dean het land door reist neemt hij nog geen grote hofhouding mee. Dat komt later wel. Op dit moment neemt het soms zelfs maar één topassistent mee, Kate O’Connor, die 14 jaar geleden voor Dean kwam werken toen hij nog luitenant-gouverneur van Vermont was. Zij gokt dat zij sindsdien elke dag wel een keer met Dean heeft gesproken. Het was in haar woonkamer dat Dean in 2002 zijn presidentiële plannen ontvouwde.
Naast O’Connor neemt Dean maar weinig mensen in vertrouwen. Zelfs zijn vrouw Judith speelt (in ieder geval op dit moment) geen rol in de campagne. Wie dan wel? Natuurlijk campagnemanager Joe Trippi, een veteraan als onder de politiek adviseurs. Trippi stond aan de basis van de internetactiviteiten van Dean. Verder een van de vice-campagnemanagers Bob Rogan, die hij ook nog uit zijn tijd als adviseur kent. Daarnaast nog twee zakenpartners van Trippi, Steve McMahon en Mark Squier, professionele consultants. Dit is de kern van de campagne gebleven, al kwam er na de goede uitslagen in de peilingen nog drie personen bij, opiniepeiler Paul Maslin, Mike Ford en Gina Glantz, die nadat ze de presidentscampagne van Bill Bradley in 2000 runde bij de Service Employees International Union was gaan werken – de vakbond die zijn steun inmiddels aan Dean heeft vergeven.
gepubliceerd door Marc op woensdag, december 03, 2003 #