De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2004

Nog tot de presidentsverkiezingen van 2008


Home
About this weblog
Bronnen
Mail mij
Atom
This gif is freely copyable. Just right click, save Powered by
RSSify at WCC

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

vrijdag, december 26, 2003
Verkiezingen: game over?
Het moest er een keer van komen: de verkiezingen als computerspelletje. Het heet President Forever en echte verkiezingsverslaafden kunnen hun hart ophalen. Strategieën plannen gebruik maken van realistische verkiezingsmodellen, verschillende gedetailleerde kandidaten, noem maar op. Voer campagne door het hele land, zendt reclamespotjes uit om kiezers te winnen, geef speeches, bereid je voor op de debatten alles kan met dit spel. Platform: Windows 85 tot en met XP.
Informatie is te krijgen op de website en via hotpot@hotpotsoftware.com.
Dertig december komt er nog een Candidate Editor uit voor bezitters van deze simulatiesoftware. Helaas, geen shoot-out game dus.
Noot: ik heb het programma niet uitgeprobeerd. Misschien bestaat het helemaal niet, maar het zou me niets verbazen als het echt is.

Update 26-12: Ik kreeg van Freek Bos, een van mijn lezers en webmaster van www.politiekenjongeren.tk op dit bericht de volgende reactie, die ik u niet wil onthouden:

naar aan leiding van het berichtje op je site over het spel President forever. Heb ik de demo gedownload. ik kan je zeggen dat het een bijzonder origineel spel is. Aan alle facetten van een campagne moet worden gedacht, van debat tot reclame-campagne. Van dag tot dag beheers je de campagne. In de demo 'stopt' de campagne 3 weken en 1 dag voor tijd. Maar er zullen zeker mensen zijn die er 12 dollar voor over hebben, ondanks het feit dat het een moeilijk spel is. Je verliest veel en je kan niet onbeperkt geld uitgeven. En ook je kanidaat kan door zijn engerie raken, zelfs daar is aan gedacht. ik raad het iedereen aan om zeker de demo te spelen. (bij alles kan, een paar details niet) en om daarna de volledige versie te kopen.




© Marc van Gestel 2003 - 2004