De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2004

Nog tot de presidentsverkiezingen van 2008


Home
About this weblog
Bronnen
Mail mij
Atom
This gif is freely copyable. Just right click, save Powered by
RSSify at WCC

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

maandag, januari 05, 2004
Debat in Iowa
Op zondag ondergingen de Democraten in Iowa een zoveelste debat, gesponsord door de Des Moines Register, een lokale krant. Al Sharpton en Wesley Clark lieten verstek gaan, maar Joe Lieberman, die eigenlijk helemaal geen campagne heeft gevoerd in Iowa, was wel van de partij. Zoals te verwachten werden de meeste pijlen weer gericht op koploper Howard Dean, een taktiek die volgens mij zijn tegenstanders niet zal helpen.
De strijd in de staat lijkt te gaan tussen Dick Gephardt en Howard Dean, dus voor hen is er in dit debat veel te verliezen. De peilingen laten een gelijkspel zien tussen beide kandidaten. Ook de strijd om de derde plaats (die door geen enkele Amerikaan interssant wordt gevonden, maar door de kandidaten die derde kunnen worden wel) woedt nog hevig.
Het debat werd door verschillende tv-zenders rechtstreeks uitgezonden, onder ander door CNN, C-SPAN en Fox News. Ook een aantal lokale zenders rukt uit.

UPDATE: Een lezer uit de VS maakt me er op attent dat Wesley Clark helemaal niet aanwezig was bij het debat. Fout van mij. Ik heb de post daarom aangepast.




© Marc van Gestel 2003 - 2004