Tijd voor weer wat cijfers. Het Wisconsin Advertising Project onderzoekt de financiële handel en wandel op het gebied van politieke reclamespotjes. Uit de cijfers van het project blijkt dat de Democratische kandidaten tot nu toe alweer 21 miljoen dollar hebben uitgegeven aan 40.324 reclamespotjes op tv. Reclamespotjes uitgezonden op de eerste negen dagen van januari 2004 alleen al hebben 6,2 miljoen dollar gekost, 3,2 miljoen daarvan in Iowa. De totale uitgaven aan spotjes van kandidaten en steunbetuigers in Iowa zijn tot nu toe 8,7 miljoen dollar en in New Hampshire 6,4 miljoen. Dus als u nog eens overweegt om een tv-station in de VS te kopen, neem er dan een over in een van deze twee staten, want dat levert elke vier jaar weer een leuk bedrag aan reclame-inkomsten op.
De “big spender” was, niet verrassend, Howard Dean: 6,6 miljoen in totaal, waarvan 2,6 miljoen in Iowa en 1 miljoen in New Hampshire. John Kerry volgt met 4,1 miljoen dollar (2 miljoen in Iowa en New Hampshire), gevolgd door John Edwards (3,2 miljoen) en Dick Gephardt (2,9 miljoen).
gepubliceerd door Marc op zaterdag, januari 17, 2004 #