De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2004

Nog tot de presidentsverkiezingen van 2008


Home
About this weblog
Bronnen
Mail mij
Atom
This gif is freely copyable. Just right click, save Powered by
RSSify at WCC

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

vrijdag, februari 13, 2004
Het contract van Trippi
Ophef over de grote hoeveelheid geld die Joe Trippi heeft overgehouden aan zijn baan als campagneleider van Howard Dean. De campagne gaf 40 miljoen dollar uit en voor het overgrote deel aan tv-reclame. De reclames werden gemaakt door het adviesbureau Trippi, McMahon & Squier, waar, u vermoedde het al, Joe Trippi partner is. Het bedrijf ontving voor zijn inspanningen 7,2 miljoen dollar, een bedrag dat een 7 procent commissie was voor alle door het bedrijf geproduceerde campagnespotjes. Een hoop geld, maar het bedrijf rekent normaal meer dan het dubbele aan commissie (een vriendenprijsje dus. Nette jongens daar). Trippi zag af van salaris bij de campagne. Zijn aandeel in de commissie van 7,2 miljoen was, zo zei hij zelf, 165.000 dollar. Dan is h ijer niet belachelijk rijk van geworden, al blijft het goed betaald.
Maar voor de miljoenen die Dean in de tv-reclames stopte kreeg hij weinig terug. Veel te weinig, vindt veteraan mediaconsultant Peter Fenn: "They went through $41 million with only two states voting. And they got, what, 300,000 votes? Do the math on that."




© Marc van Gestel 2003 - 2004