De advertentie-oorlog is weer in een nieuwe fase beland. Nu gaat het er vooral over in welke staten de kandidaten hun geld inzetten. Koploper John Kerry zet zijn geld in op alle staten die dinsdag 3 februari naar de stembus gaan. De andere kandidaten richten zich om financiële redenen toch op slechts een aantal staten, maar pakken daar dan ook goed uit. In South Carolina, New Mexico en Oklahoma gaan de advertenties van John Kerry, John Edwards en Weskeley Clark de strijd met elkaar aan. Uitgaven worden gerapporteerd van tussen de 400.000 en 500.000 dollar. In Missouri ziet John Kerry Edwards tegenover zich op de tv-golven. Edwards investeert daar 120.000 dollar. Dat is 40.000 dollar meer dan de 80.000 die Kerry al in spots in die staat heeft gestoken. In Arizona is het Kerry tegen Clark, die voor 203.000 dollar aan tv-spots zal laten zien. Joe Lieberman investeert ook nog in Arizona: 31.000 dollar aan spotjes om precies te zijn.
Howard Dean houdt zich geheel buiten dit reclamegeweld. Hij zet zijn geld in op de Michigan en Washington State, die op 7 februari hun caucussen houden. Af dit strategisch slim is, is de vraag, maar de beslissing is genomen en verwacht dan ook niet zulke bijzondere resultaten voor Dean op 3 februari.
gepubliceerd door Marc op zondag, februari 01, 2004 #