De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2004

Nog tot de presidentsverkiezingen van 2008


Home
About this weblog
Bronnen
Mail mij
Atom
This gif is freely copyable. Just right click, save Powered by
RSSify at WCC

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

woensdag, maart 31, 2004
Bush boos om Kerry's quote
Waag het niet om zoals John Kerry een bijbelcitaat te gebruiken tegen de Godsvrezende president Bush. Dan krijg je namelijk niet met de toorn van God, maar met de toorn van zijn plaatsvervanger op aarde, president Bush, te maken (en met deze opmerking roep ik ongetwijfeld dezelfde toorn over me af).
Kerry sprak in de New North Side Baptist Church in St. Louis, waar hij, overigens zonder de president bij naam te noemen het boek van Jakobus 2:14 (in de Engelse vertaling James) aanhaalde: "What good is it, my brothers, if a man claims to have faith but has no deeds?" Daarop vervolgde Kerry met: "The Scriptures say, what does it profit, my brother, if someone says he has faith but does not have works? When we look at what is happening in America today, where are the works of compassion?"
De Bush-campagne reageerde wat overspannen via woordvoerder Steve Schmidt, die de opmerking van Kerry betitelde als: "beyond the bounds of acceptable discourse and a sad exploitation of Scripture for a political attack." Ik vind date en beetje teveel eer voor het hele voorval.

UPDATE: Ik heb dankzij een oplettende lezer de bron van het bijbelcitaat verbeterd. Dat was natuurlijk niet Johannes, maar Jacobus. Dat krijg je als je alleen met de kinderbijbel bent opgevoed.




© Marc van Gestel 2003 - 2004