De Bush-campagne zal na een indrukwekkend tv-reclame-bombardement even gas terug nemen. 50 miljoen dollar was er al uitgegeven aan tv-spotjes voor president Bush en nu verwacht de campagne dat de aandacht van de kiezer verslapt en wacht men tot een moment dat die aandacht weer aantrekt. De komende tijd dus even geen overvloed aan spotjes van het Bush-team. Het vuurtje wordt op een lager pitje wel doorgestookt, maar valt in het niet bij de lawine aan spotjes van de afgelopen maand. De kijker ziet dus maximaal de helft minder Bush-spotjes op tv, afhankelijk van waar de kijker woont.
In topweken kocht Bush wel voor 9 miljoen dollar per week aan reclamezendtijd in. Rivaal John Kerry kwam niet verder dan 2 miljoen per week. Het grote verschil in investeringen lijkt zijn vruchten nog niet te hebben afgeworpen. De uitslagen in de peilingen veranderden de afgelopen weken niet in het voordeel van de president. Maar het kan goed zijn dat de spotjes een langetermijneffect hebben, wanneer de Bush-campagne consequent blijft met het uitdragen van de boodschap op tv. Maar het is natuurlijk nog veel te vroeg om zulke beweringen te kunnen onderbouwen.
gepubliceerd door Marc op vrijdag, april 16, 2004 #