De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2004

Nog tot de presidentsverkiezingen van 2008


Home
About this weblog
Bronnen
Mail mij
Atom
This gif is freely copyable. Just right click, save Powered by
RSSify at WCC

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

dinsdag, april 20, 2004
Recorduitgaven spotjes
De campagnes van de Democraten en de Republikeinen, inclusief de actiegroepen, hebben sinds begin maart, dus in zeven weken, al op zijn minst 90 miljoen dollar verbrand aan tv-spotjes. Dat is ongekend voor een verkiezing die nog bijna 6 maanden verwijderd is. Het is een bedrag dat in september niet zou misstaan.
In 2000 gaven George W. Bush en Al Gore, de partijen en actiegroepen van juni tot en met september 77 miljoen dollar uit. Nu al een groot verschil dus.
De spotjes voor de herverkiezing van president Bush hebben al 35.000 gedraaid, voor het grootste deel in de swing states (18 staten), waar vier jaar geleden de strijd het spannendst was. De spotjes van de campagne van Kerry waren 12.000 keer te zien in 17 staten. En de linkse actiegroepen (zoals de Media Fund en MoveOn.org) vertoonden ook duizenden spotjes.
Bush is gestopt met het intensief vertonen van spotjes. Kerry heeft het aantal spotjes nog even opgeschroefd, maar de campagne verwacht ook die golf binnenkort te stoppen.




© Marc van Gestel 2003 - 2004