De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2004

Nog tot de presidentsverkiezingen van 2008


Home
About this weblog
Bronnen
Mail mij
Atom
This gif is freely copyable. Just right click, save Powered by
RSSify at WCC

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

donderdag, juni 24, 2004
Schoppen op het web
Als de aanval op de tegenstander iets harder moet dan in een tv-spotje wordt geaccepteerd, dan ga je het internet op. Een voorbeeld daarvan is de site www.DearMary.com, waar de aanval wordt ingezet op de dochter van vice-president Dick Cheney. Huh? Inderdaad. De dochter van Cheney is lesbisch en zij helpt de campagne van haar vader en zijn baas. Dezelfde baas die het homohuwelijk wil verbieden in de VS. En dat deugt niet, vindt de website. Een animatiefilmpje op de site laat een afbeelding van Mary zien met de tekst: "Dick's daughter sold out to help Dick run again." De maker van de site, John Aravosis, zegt: "They've clearly made the decision to keep her in the closet for this campaign. They clearly understand the contradiction between having a lesbian run the vice president's campaign at the same time they want to bash gays in the Constitution."
Hoewel je nieuwsgierig kan zijn naar wat dochter Cheney van het homohuwelijk vindt, kan je je ook afvragen of het kies is de aanval in te zetten op een dochter die haar vader helpt campagne te voeren.
De animatie-spot was ook te zien op de websites van de Washington Post, de satirische nieuwssite The Onion en verschillende "liberal" weblogs. Kosten: minstens 50.000 dollar, grotendeels ingebracht door een advertentiebedrijf en een bedrijf dat internetgebruik promoot.




© Marc van Gestel 2003 - 2004