De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2004
Nog tot de presidentsverkiezingen van 2008 Home About this weblog Bronnen Mail mij
Archief 08/10/2003 - 08/17/2003 08/17/2003 - 08/24/2003 08/24/2003 - 08/31/2003 08/31/2003 - 09/07/2003 09/07/2003 - 09/14/2003 09/14/2003 - 09/21/2003 09/21/2003 - 09/28/2003 09/28/2003 - 10/05/2003 10/05/2003 - 10/12/2003 10/12/2003 - 10/19/2003 10/19/2003 - 10/26/2003 10/26/2003 - 11/02/2003 11/02/2003 - 11/09/2003 11/09/2003 - 11/16/2003 11/16/2003 - 11/23/2003 11/23/2003 - 11/30/2003 11/30/2003 - 12/07/2003 12/07/2003 - 12/14/2003 12/14/2003 - 12/21/2003 12/21/2003 - 12/28/2003 12/28/2003 - 01/04/2004 01/04/2004 - 01/11/2004 01/11/2004 - 01/18/2004 01/18/2004 - 01/25/2004 01/25/2004 - 02/01/2004 02/01/2004 - 02/08/2004 02/08/2004 - 02/15/2004 02/15/2004 - 02/22/2004 02/22/2004 - 02/29/2004 02/29/2004 - 03/07/2004 03/07/2004 - 03/14/2004 03/14/2004 - 03/21/2004 03/21/2004 - 03/28/2004 03/28/2004 - 04/04/2004 04/04/2004 - 04/11/2004 04/11/2004 - 04/18/2004 04/18/2004 - 04/25/2004 04/25/2004 - 05/02/2004 05/02/2004 - 05/09/2004 05/09/2004 - 05/16/2004 05/16/2004 - 05/23/2004 05/23/2004 - 05/30/2004 05/30/2004 - 06/06/2004 06/06/2004 - 06/13/2004 06/13/2004 - 06/20/2004 06/20/2004 - 06/27/2004 06/27/2004 - 07/04/2004 07/04/2004 - 07/11/2004 07/11/2004 - 07/18/2004 07/18/2004 - 07/25/2004 07/25/2004 - 08/01/2004 08/01/2004 - 08/08/2004 08/08/2004 - 08/15/2004 08/15/2004 - 08/22/2004 08/22/2004 - 08/29/2004 08/29/2004 - 09/05/2004 09/05/2004 - 09/12/2004 09/12/2004 - 09/19/2004 09/19/2004 - 09/26/2004 09/26/2004 - 10/03/2004 10/03/2004 - 10/10/2004 10/10/2004 - 10/17/2004 10/17/2004 - 10/24/2004 10/24/2004 - 10/31/2004 10/31/2004 - 11/07/2004 11/07/2004 - 11/14/2004 11/14/2004 - 11/21/2004 11/21/2004 - 11/28/2004
|
maandag, juni 14, 2004
Normaal gesproken kan je een promotiecampagne voor een film en een presidentiële campagne wel uit elkaar houden. De ene heeft een overdosis aan rode loper, de andere een "War Room."
Maar de promotiecampagne voor Fahrenheit 9/11, de anti-Bush documentaire van Michael Moore lijkt in dat laatste opzicht op een presidentscampagne. Moore heeft oud-medewerkers van Bill Clinton ingehuurd om zijn War Room te bemannen. De War Room van Bill Clinton was beroemd (er werd zelfs een documentaire over gemaakt, dus de cirkel lijkt weer rond) en werd gebruikt door het quick response team, een groep campagnemedewerkers die zo snel mogelijk reageerde op uitspraken van de tegenpartij om de angel uit negatieve berichtgeving te halen en een Democratische draai ('spin') aan het verhaal te geven. Na alle heisa rond de op zijn minst controversiële film (Disney weigerde de film in de VS in roulatie te brengen) verwacht Moore dat zijn politieke tegenstanders vol in de aanval gaan wanneer de documentaire dan toch in de VS in première gaat. Om alle verwachte kritiek te pareren zitten Chris Lehane en Mark Fabiani, twee oud-adviseurs van Clinton en Gore klaar. Het Bush-team, de vermeende tegenstanders van Moore's film, doen alsof er niets aan de hand is met de film. Woordvoerder Scott Stanzel: "Voters know fact from fiction coming from Hollywood. It's designed to entertain. American voters want fact, not fiction, when determining their vote. And everyone knows where Michael Moore is coming from." Maar vader Bush noemde Moore al een "slimeball" en dat is vermoedelijk de opinie van de hele familie.
|