De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2004

Nog tot de presidentsverkiezingen van 2008


Home
About this weblog
Bronnen
Mail mij
Atom
This gif is freely copyable. Just right click, save Powered by
RSSify at WCC

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

zaterdag, juni 05, 2004
U heeft een prijs gewonnen in een schoonheidswedstrijd…
De lolbroeken van de Republikeinse partij hebben weer een middel gevonden om John Kerry neer te zetten als rijke patriciër: op hun website (Gop.com) is "Kerryopoly" te spelen. In deze satire op het irritante bordspel Monopoly (ik ben bevooroordeeld: ik won nooit) start elke deelnemer aan het spel met 40.000 Kerryopoly-dollars, het gemiddelde jaarinkomen van een Amerikaan. "After a few trips around the board, most players will be millions of dollars in debt, proving that John Kerry's lifestyle is out of reach and out of sync with most Americans," aldus communicatiebaas Jim Dyke van de Republikeinse partij.
Wat een groot contrast met president Bush. Deze "self made man" uit een arbeidersgezin, stond jarenlang voor dag en dauw op om met twee baantjes tegelijk zijn gezin van meer dan droog brood te voorzien.
Als ik mij goed kan herinneren was er vroeger een bordspel "Bankroet." Dat zouden de Democraten zo kunnen ombouwen tot een spel waarin de spelers die op het randje van bankroet staan, worden gered van de ondergang door vriendjes van hun vader.
Leuk idee, dat Kerryopoly, als het niet zo hypocriet was. Hasbro, dat de rechten bezit op het spel Monopoly, heeft nog geen actie ondernomen.




© Marc van Gestel 2003 - 2004