De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2004

Nog tot de presidentsverkiezingen van 2008


Home
About this weblog
Bronnen
Mail mij
Atom
This gif is freely copyable. Just right click, save Powered by
RSSify at WCC

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

woensdag, juli 28, 2004
Blogging the convention
Het kan de driftige volgers van de verkiezingen niet ontgaan zijn: er zijn naast de reguliere pers ook webloggers uitgenodigd op de Democratische conventie. Een stuk of 35 man en vrouw hebben een persaccreditatie ontvangen en mogen nu overal op de conventie de echte pers in de weg lopen. Het is voor iedereen nog een beetje wennen. Zo komt een aantal bloggers niet verder dan het beschrijven van alles wat er achter de schermen gebeurt, melden ze bijna-ontmoetingen met Jimmy Carter, maken ze foto's van elkaar en van de gedelegeerden en interviewen ze vooral elkaar. Kortom: daar had ik ook wel bij willen zijn, hoewel de hele exercitie natuurlijk volkomen nutteloos is. Een weblog hou je bij vanuit huis, terwijl je over het internet surft en met een oog de tv in de gaten houdt. Daarvoor hoef je echt niet op de conventievloer rond te lopen. Kijk maar naar mij, zou ik haast zeggen;^)
Maar voor de Democraten is het een logische stap. De tv-networks besteden steeds minder zendtijd aan het feestje van de beide partijen, en ze willen toch zoveel mogelijk publiciteit genereren. Als dat kan door webloggers uit te nodigen, dan doen ze dat.
Helemaal nutteloos zijn ze natuurlijk niet, die aanwezige webloggers. Zo wijzen ze me erop dat gisteren nog een voorverkiezing in Oklahoma plaatsvond, terwijl ik er van uit ging dat die toch allemaal wel achter de rug waren (klopte achteraf ook: het waren de voorverkiezingen voor een senaatszetel in die staat. Stom van me). Het is ook altijd interessant om te weten dat er nog steeds geen enkele demonstrant is aangehouden door de politie van Boston. Er schijnt wel iemand geprobeerd te hebben om een prullenbak aan te steken, maar dat was gelukkig geen demonstrant. Voor je het weet heb je een slechte naam.
Je hoeft overigens ook niet alle weblogs een voor een af. Er is een soort online RSS-feed: www.conventionbloggers.com.




© Marc van Gestel 2003 - 2004