De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2004

Nog tot de presidentsverkiezingen van 2008


Home
About this weblog
Bronnen
Mail mij
Atom
This gif is freely copyable. Just right click, save Powered by
RSSify at WCC

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

maandag, juli 12, 2004
Blogging the conventions
Voor het eerst in de geschiedenis van de politieke conventies zal dit jaar ook een aantal webloggers een perskaart krijgen om van binnenuit de conventies te kunnen volgen. Ze krijgen daarmee precies dezelfde (voor)rechten als journalisten uit de reguliere media. Beide partijen zijn deze campagne opeens zo erg "into internet" dat ze misschien een heel klein beetje doorslaan. Maar het is goed nieuws voor de webloggers, waarvan er sommigen een zeer groot aantal lezers hebben en juist vanwege de persoonlijke tint die ze aan hun postings geven hoog gewaardeerd worden. De campagnes hopen zo nog een kanaal te hebben waarop ze de boodschap van hun conventie kunnen uitdragen. Ook niet dom gedacht.
Maar ik ben wel benieuwd hoe die uitgenodigde webloggers de van a tot z geproduceerde conventies zullen beschrijven. Ook nog goede kans dat de webloggers of linkser zijn dan Kerry of rechtser dan Bush. Dan kan leuke kritische stukken opleveren, dus geheel risicoloos is de uitnodiging door de organisatie niet. Maar ik vermoed toch dat de webloggers partijdig genoeg zijn om een partijdig beeld van de conventie op hun weblog te zetten.
Nee, ik heb geen uitnodiging gekregen. Wat moeten ze in hemelsnaam met Nederlandse weblogger? Maar als er nog een perskaart over is hou ik me aanbevolen.




© Marc van Gestel 2003 - 2004