Net gescheiden van haar man Ken, is Barbie momenteel druk met haar verkiezingscampagne. Inderdaad, poppenproducent Mattel spaart kosten noch moeite om de 3- tot 12-jarige meisje die een Barbiepop hebben (of erger nog, willen hebben) wat electoraal gevoel bij te brengen. Het grut was aanwezig op de officiële persconferentie van kandidate Barbie, t-shirts aan met daarop de tekst "Future Frontrunner" en bordjes omhooghoudend met daarop "Go Vote. Go Run. Go Lead. Go Girl." Zoiets heet in reclametermen geloof ik een inhaker, een reclamecampagne naar aanleiding van de actualiteit.
Toys R Us brengt exclusief een Barbie for President in de schappen en kost ongeveer 20 dollar (hou het maar op 19,99). In elke doos een "leadership tip sheet", een papiertje met daarop adviezen hoe het eigen leiderschap het beste vorm te geven. Dat heeft mijn nichtje niet nodig: die commandeert haar broertje en haar ouders al feilloos.
Oh, en vergeet vooral niet te stemmen op www.barbie.com.
gepubliceerd door Marc op dinsdag, augustus 17, 2004 #