Je kan een hoop van John Kerry zeggen, maar niet dat hij zich vastbijt in maar één onderwerp. Critici vinden dat hij dat juist wel zou moeten doen, maar er zijn zoveel onderwerpen waaruit Kerry kan kiezen in zijn strijd tegen het beleid van president Bush. Dus kwam er weer een nieuwe campagnespot uit het Kerry-kamp, ditmaal met als onderwerp Halliburton, dat tot voor kort geleid werd door vice-president Dick Cheney en dat niet eens hoeft te strijden om contracten bij de wederopbouw van Irak: het bedrijf krijgt ze vrijwel cadeau en berekent veel meer dan marktprijzen. Een aantrekkelijk onderwerp voor Kerry dus, maar in de veelheid aan onderwerpen zien de kiezers waarschijnlijk door de bomen het bos niet meer. Maar het team van Kerry kan dergelijke onderwerpen gewoonweg niet laten liggen, zo blijkt.
Kerry: "I will make sure that all government funds are properly accounted for. And as commander in chief, I will have two words for companies that cheat the U.S. military: 'You're fired.'" De Bush-campagne reageerde meteen neerbuigend op de spot: "John Kerry's latest personal attack has as much accuracy as a Kitty Kelley novel." Maar ja, Kelley's boek doet het erg goed op dit moment. Dus wie kijkt er dan og naar accuratesse?
gepubliceerd door Marc op dinsdag, september 21, 2004 #