De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2004

Nog tot de presidentsverkiezingen van 2008


Home
About this weblog
Bronnen
Mail mij
Atom
This gif is freely copyable. Just right click, save Powered by
RSSify at WCC

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

maandag, september 13, 2004
Nieuwe verkiezingssite
Stel: je bent middelbare scholier. En er is zo'n knappe maatschappijleerdocente die graag wil dat je iets leert over de Amerikaanse presidentsverkiezingen. Kan zomaar gebeuren. Wat doe je dan? Je loopt naar je computer, stopt even met het downloaden van de laatste hits en je surft, op zoek naar informatie over die presidentsverkiezingen in de Verenigde Staten. Met die nare Bush en die saaie plank van de Democraten. Heb je geen zin om allemaal Engelstalige informatie tot je te nemen, dan kan je eigenlijk maar bij twee sites terecht: deze hier, en die van Frans Verhagen: Amerika.nl. Je mailt ze eens, met de vraag of zij jouw werkstuk willen maken, maar ze geven iet thuis. Tenminste, ik geef niet thuis, maar Frans Verhagen heeft een hele website gemaakt gericht op middelbare scholieren, ontwikkeld rondom een aantal multimediale lezingen die hij zal geven op middelbare scholen. De site heet de Quincy Club (naar John Quincy Adams) en dat verklaart meteen waarom het John Adams Institute de site en de lezingen ondersteunt (John Adams was de tweede president van de Verenigde Staten en zijn zoon John Quincy Adams de zesde), samen overigens met het Fulbright Center. De Adamses waren de eerste presidentiële dynastie, de Bushies de tweede.
Dus: ben je middelbare scholier, kom je op deze site langs en ben je van plan mij te vragen of ik je werkstuk maak ("Ik dacht het niet!"), dan doe je inspiratie op over deze verkiezingen op mijn uitgebreide weblog en ga je voor alles wat er verder te weten is over de verkiezingen naar www.amerika.nl/quincyclub.




© Marc van Gestel 2003 - 2004