De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2004

Nog tot de presidentsverkiezingen van 2008


Home
About this weblog
Bronnen
Mail mij
Atom
This gif is freely copyable. Just right click, save Powered by
RSSify at WCC

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

maandag, oktober 11, 2004
Peilgeil in swing states
Het zal vast een keer gaan voorkomen dat u hier een peiling leest en denkt: hé, daar heeft die jongen van de week ook al over geschreven. De peilingen komen nu op zo'n hoog tempo binnen dat het haast niet meer is te volgen, dus bij voorbaat mijn excuses als ik ene keer iets dubbel doe.
De nationale peilingen van voor het tweede presidentskandidatendebat laat ik even voor wat ze zijn. Die zullen over een dag of wat toch oud nieuws zijn (zoals, ik moet het toegeven, vrijwel alle andere peilingen ook). Maar om toch een beeld te geven van hoe de ontwikkelingen zijn, hier wat tussenstanden van de race op state-niveau.
In Colorado is de stand gelijk: beide kandidaten staan op 49 procent (onder waarschijnlijke kiezers). In Wisconsin staat president Bush met drie procent voor op John Kerry: 49-46 procent. In september stond de president nog 8 procent voor. In New Mexico tenslotte, laat de laatste peiling zien dat Bush ook daar met 3 procent voor staat: 50 tegen 47 procent onder waarschijnlijke kiezers. Onder geregistreerde kiezers is daar het verschil maar 1 procent: 47 tegen 46 procent voor Bush. Dit speciaal om de Kerry-supporters van nog meer hoop te voorzien. Maar met de foutmarge van plus of min vier kunnen die zichzelf toch al rijk rekenen met deze uitslagen.




© Marc van Gestel 2003 - 2004