De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2004

Nog tot de presidentsverkiezingen van 2008


Home
About this weblog
Bronnen
Mail mij
Atom
This gif is freely copyable. Just right click, save Powered by
RSSify at WCC

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

dinsdag, november 02, 2004
Peilgeil in Amerika
Laat ik vandaag helemaal geen zin hebben om al die peilingen over te typen. Klik gewoon hier en u kunt ze allemaal zelf bekijken.
Laat ik me beperken tot mijn favoriete peiling (niet dat die betrouwbaarder is dan anderen en ik kan mijn voorkeur ook helemaal niet rationeel verklaren), namelijk die van Reuters/Zogby. Een landelijke peiling waar we weinig aan af kunnen lezen, maar aangezien ik hem de laatste weken elke dag ongeveer heb genoemd, zet ik hem er voor de zekerheid maar bij: president Bush staat weer een puntje voor op Kerry: 48-47 procent. Het gelijkspel blijft tot op de laatste dag behouden. In alle andere landelijke peilingen zien we tussen de 0 en drie punten verschil.
En globaal in de belangrijkste staten:
Florida: de peilingen weten het niet.
Michigan: Kerry
Minnesota: de peilingen weten het niet
New Jersey: Kerry
Ohio: de peilingen weten het niet
Pennsylvania: de peilingen weten het niet
Wisconsin: de peilingen weten het niet
Met "de peilingen weten het niet" bedoel ik dat de ene peiling Bush voor heeft staan en de andere Kerry.




© Marc van Gestel 2003 - 2004